четвртак, 7. мај 2009.

JA SAM DOBAR PASTIR


"Ja sam pastir dobri i znam svoje, i moje mene znaju. Kao što mene zna Otac i ja znam Oca; i dušu svoju polažem za ovce." (Jn. 10,13-14)







Piše: Sveti Sluga ISUSA HRISTA I OCA NEBESKOG
Gipsy Smith





Isus je govorio o najamnicima jer je znao šta oni mogu da učine, kao što je i znao šta mogu da učine koze i vukovi u ovčjem runu, i da prevara i podvala ulaze sa mnoštvom ovaca. Takođe je znao i da će prevara i podvala ući sa vernim pastirom, i da će ga jedan od Dvanaestorice izdati. Znao je to kroz svu istoriju sveta i crkve.

Postavite sebi ovo pitanje: Da li sam ja jedna od Njegovih ovaca?
Poznajem li Njegov glas?

Postoji li veličanstvena prisnost blagoslovljenog zajedništva između mog srca i srca mog pastira? Postoji li kakva senka sumnje i neizvesnosti? "Moje ovce čuju moj glas i slede me. Ne poznaju glas tuđina i neće ići za njim. One neće biti prevarene. Poznaju me i ja poznajem svoje.

"Nemojte se prevariti kada vuk dođe u ovčjem runu.

Da nema ovaca, ne bi došao. To čini jer su ovce tu. Nemojte se iznenaditi ako vas najamnik grubo iznenadi ili slaže i razočara. On će se pojaviti. Velika je stvar biti pod pastirom. Najveća čast koju vam nebo može dati jeste da vas učini Božjim partnerom, pomagačem u zadobijanju duša za Carstvo nebesko. Držim da je spasenje jedne duše tako čudesna stvar, da je Bog ne može poveriti samo jednoj osobi. Mnogi se time moraju baviti. Kad biste pitali nekog čoveka koji je spasen: "Kako si postao hrišćanin? Šta te je dovelo Hristu?" Videli bi da je tu bilo mnogo stvari koje su doprinele promeni njegovog života. Nije tu bio samo jedan čovek, jedna žena, već stotine sila, stotine uticaja kojima je Bog delovao na njegovu dušu. Svakome ko služi u spasavanju duša želim da kažem sledeće: kada Bog bude slao svoje lovorike, On zna vaše ime i gde živite, i ne zaboravlja vašu adresu. Primićete svoju nagradu. Čovek koji dovede jednu dušu Bogu sjaće poput zvezde u veke vekova. Jednom sam u Engleskoj poznavao pobožnog čoveka, starca koji je godinama bio član Parlamenta. Video sam ga baš pre nego sto je umro i on mi je rekao: "Gipsy Smith, znaš li kad bih mogao još jednom da živim, radio bih samo za duhovnu dobrobit ljudi, a ne u svetovnoj."Rekao sam mu da neće izgubiti svoju nagradu ako je dao čašu hladne vode nekom učeniku Hristovom. Rekao sam mu isto tako da je Isus za odevanje golih, posećivanje bolesnih i hranjenje gladnih rekao: "Meni ste učinili..." Rekao sam mu da ako se s nekim rukovao u duhu "Bog neka te blagoslovi", podigao je tu osobu.

Ne možete obrisati suzu maloga deteta a da ne pomognete anđelima da poljupcem pretvore tu suzu u dragulj, uzdah u pesmu.

Ne možete razderati staru haljinu i načiniti haljinu za siroče, a da ne stavite na Isusa plašt bez šavova. Ne možete podeliti koricu hleba sa nekim ko je gladan, a da ne činite dobro. "Bio sam gladan i nahranili ste me." Ne možete se moliti uz krevet nekoga ko je bolestan, a da ne činite dobro. "Bio sam bolestan i posetili ste me." To sam rekao onom starcu. On je odgovorio: "Znam da je to istina. U ispunjavanju ovozemaljskih potreba mnogo sam učinio i verujem da će onima koji su pridonosili ovozemaljskom dobru biti dopušteno da služe Bogu u Njegovom hramu, ali će oni koji su mnoge doveli ka pravednosti sjati poput zvezda u veke vekova, a ja bih radije bio onaj koji sjaji, nego onaj koji služi." Starac je bio u pravu. Svaka spašena duša je rezultat nečije molitve u ovome gradu; verovatno plod dela mnogih onih koji su otišli na nebo i nikada nisu videli rezultat svoga rada. Ne zaboravite u ove dane da uputite snažne i lične pozive nespašenima. Svaka duša zadobijena za Isusa delo je Duha Svetoga kroz narod Božji ovde na zemlji. Kad tražite verne, ne gledajte na neverne propovednike ili sveštenike. Ne govorite o vukovima i najamnicima kad treba da govorite o ovcama. Bog ima i ovce i pastire koji su verni i njihova će vernost biti plodna. Ne gledajte samo svoju stranu pitanja. Izvadite trn iz svog vlastitog oka pre nego sto pokušate da uklonite brvno iz oka svoga brata. Budite ovih dana iskreni prema sebi.

Ima li iko od vas vuka za sobom?
Neki od vas izgledaju poput vukova kada pokazujete zube i besnite na svoju braću.

Dopustite Isusu da u ovim danima učini od vas ono što želi da učini. "Moje ovce čuju moj glas i slede me", činite li vi to? Sledite li Isusa? "Ja sam došao da ovce imaju život i da ga imaju u izobilju." O, neverovatno izobilje, izobilje koje se preliva; beskonačno, neograničeno, bogato, beskrajno izobilje! Molim se da budete verni, molim se da budete odani. Idite gde vas on vodi. Dajte Bogu slavu i slušajte Ga. On može da govori na neočekivane načine; On može da govori na neverovatnim mestima. Slušajte Njegov glas i pokorite mu se. Znate, ovcama je vrlo često potrebna pomoć da bi dospele na pravi put, ali uopšte ne od pastira, nego iz neočekivanog izvora. Pre nekoliko godina sam bio na odmoru na jednoj farmi. Farmeri znaju da kada se ovca izvrne na leđa, ne može ponovno da se podigne na noge bez pomoći. Ako joj se ne pomogne, umreće u tom položaju. Često sam obilazio farmu i pomagao ovcama da se podignu na noge. Otkrio sam da su u tom stanju bespomoćne. Ako čovek padne na leđa, neće li umreti ako mu neko ne pomogne da se podigne? Kažete da. Nije li vaš i moj posao da mu pomognete da se podigne? Pastiri to čine.

A najamnici?

Najamnici odlaze i ostavljaju ga, nije ih briga, gledaju samo sebe i svoju korist. Najamnik ne mari za ovce. On je samo najamnik i ima svoje lične interese. To nije Isusov Duh. Pastir se brine za svoje ovce, on ovce spašava.

Dobar pastir vodi ovce nežno i verno ostavljajući devedeset i devet koje su sigurne, i odlazi u oluju da traži i spasi onu jednu izgubljenu.

Braćo moja, mnogi su ljudi danas izvan crkve, a bili bi u njoj da ste otišli da ih tražite, da ste im rekli neku ljubaznu reč i da ste im pružili svoje prijateljstvo, brigu, oproštenje. Poznajete ljude koji su izgubljeni za crkvu jer niko nije pošao za njima da ih nađe i vrati. Nije bilo pastira koji bi to učinio. Zar nije tako? Zašto onda ne pođete vi za njima?

Ne očekujte od najamnika ili vuka da se smiluje vašem stadu!

Ja sam muškarac koji želi da bude voljen. Ne bih mogao da živim a da me neko ne voli. Petnaest godina od dvadeset bio sam odvojen od porodice u odgovoru na poziv Božji. Bio sam odsutan pokušavajući da sledim put kojim bi me vodio moj Pastir. Dao bih čitav svet za dodir ruke, za glas koji nisam mogao da čujem. Bog me je takvim stvorio. Ljudi izvan crkve bi bili u crkvi kada bi ih vi ljudi isto tako voleli. Isus je ljubio ljude, a vi i ja smo ovde da Ga predstavljamo, da spasimo one koje volimo. Ako verujete da je ovo istinito, neka ljubav Božja u vama potekne. Ako je Bog stavio novi život u vašu dušu, neka taj život u vama krene. Mnogi su ljudi oko vas slomljenih srca. Dopustite im da osete vašu ljubav. U mojoj vlastitoj zemlji, velika je žalost.

Milion naših mladića (misli na rat) je položeno u zemlju a više od dva miliona su ranjenici.
Naše bolnice su pune ranjenih i bespomoćnih.

Vozio sam se vozom iz posete selu. Neki gospodin je ušao u voz na istoj stanici. Dve ili tri stanice dalje neka gospođa je ušla, za koju sam ubrzo shvatio da mu je bila žena. Neiskazana je žalost bila zapisana na njihovim licima dok sam ih gledao. Saznao sam da je njihov sin u bolnici, jer je bio ozbiljno ranjen u ratu, gotovo raskomadan. Žena je sedela dok je njezino majčinsko srce krvarilo. Nije se više mogla da se suzdrži i rekla je: "Oče, ima li kakvih vesti?" Odgovorio je jednom rečju: "Da", a zatim je dodao, "otišao je..." Izvadio je telegram iz džepa i dodao joj ga. "Nemoj mi ga pokazivati", plakala je, "ne mogu to podneti."
Jadna majka je sedela u tom vozu i isplakala svoje srce. Činilo mi se kao da su sve brane popucale i kao da suze nikada neće prestati.
"Majko, ja sam vam samo stranac", rekao sam. "Ali postoji jedan koji vidi vašu žalost i razume je. Isus razume. On vidi svaku suzu koju ste prolili. On je Utešitelj.""O, hvala vam za tu reč", jecala je.
Ljudi svuda oko vas žele da čuju iste reči utehe. Budite pastiri u Ime Božje; svet želi pastire. Idite među Njegove ovce i negujte ih, ljubite ih i pomažite im.

Ako ste obraćeni, tražite Njegove ovce i pasite ih.
O, neka vam Isus pomogne da to i činite!

4 коментара: