субота, 12. јун 2010.

DUHOVNIK SVETI TADEJ



Ovaj razgovor sa Ocem Tadejem snimljen je u manastiru Kovlij 2002. Godine. 02. aprila, izmedju 9 i 11 sati pre podne. Na susret zakazan posredovanjem vladike Porfirija, otac Tadej došao je tačno na vreme iz obližnje Bačke Palanke, u pratnji domačina u čijoj kući je tada boravio. Hodao je lagano, disao teško, govorio sporo i tiho. Rečeno mi je da je bolestan i vrlo slab, ali da može i da hoće da govori. Kada smo se upoznali i seli jedan preko puta drugoga, nije me ništa pitao i nije ništa govorio. Nekakva svečana tišina trajala je, mislio sam beskrajno, dok su svega minut ili dva kolege proveravale funkcionisanje kamere i mikrofona. Medjutim, veoma rečit bio je njegov pogled. Osećao sam kao da mi njime postavlja neka pitanja i da ja na njih nemo odgovaram.

Mislim da nikada neću zaboraviti sjaj u radoznalim očima oca Tadeja, pun žara i života, sasvim suprotan njegovoj starosti i krhkom zdravlju koje ga prati od rodjenja.

Na kraju intervjua opet se povukao lagano i bez reči, ostavljajući nekakvu prazninu iza sebe koja kao da je govorila da je dosta razgovora i da on više nema potrebe da priča. Koliko znam, više ga javno niko nikada nije video.
Upokojio se 16.. a sahranjen je 19. aprila 2003. godine u manastiru Vitovnica.

Velja Pavlović

1 коментар:

  1. Lep tekst. Autor sajtova o manastiru Hilandar http://www.hilandar.info, i o vezama Svete zemlje i Hilandara http:// www.svetazemlja.info.

    ОдговориИзбриши